Zbigniew Kowalski
Zbigniew Kowalski
Data publikacji 13.01.2023
Czas oglądania ok. 16 min

Opis

Jeśli masz czasem wrażenie, że Twój pacjent jest z zupełnie innego świata niż Twój i nie możesz dojść z nim do porozumienia, to ten treściwy materiał jest dla Ciebie.

Pacjenci są różni i często posługują się innym językiem, kierują innymi zasadami niż lekarz. To stanowi komunikacyjne wyzwanie. Jak sobie z nim poradzić? Odpowiedzi udziela ekspert w dziedzinie komunikacji lekarz – pacjent.

  • Autorytet jako zjawisko psychologiczne. Dlaczego mylimy go z pozycją społeczną?
  • Autorytet związany z wiedzą ma nie ten, kto ma wiedzę, ale kto potrafi ją wykorzystać.
  • Jak wykorzystać autorytet charyzmatyczny?
  • Mądre dostrojenie – dlaczego od niego zaczyna się dobra rozmowa?
  • Budowanie porozumienia: zaufanie i chęć współpracy.

„Przekonać mogę cię tylko Twoim językiem” powiedział Kevin Hogan, a nasz ekspert wyjaśnia, jak przełożyć to na praktykę lekarską.

Prowadzący

Tagi