Data publikacji 22.04.2025
Czas czytania ok. 1 min

Polpharma, jako jeden z partnerów IX edycji akcji „Polscy okuliści kontra jaskra”, aktywnie wspierała Światowy Tydzień Jaskry 2025, który odbył się w dniach 9–15 marca. Wydarzenie miało na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat jaskry, choroby prowadzącej do nieodwracalnej utraty wzroku, oraz promowanie profilaktyki i wczesnej diagnostyki.

W ramach kampanii zorganizowano 1505 bezpłatnych badań okulistycznych w 43 placówkach w 13 województwach i 22 miastach. Polpharma była zaangażowana w akcję nie tylko jako producent leków okulistycznych i sprawdzony partner polskich  okulistów i okulistek, ale też jako wieloletni organizator programu „Wykryj jaskrę – ocal wzrok”.

Światowy Tydzień Jaskry to międzynarodowa inicjatywa Światowego Stowarzyszenia Jaskry (World Glaucoma Association). Jaskra w większości przypadków przez długi czas nie daje żadnych objawów. Według Światowego Stowarzyszenia Jaskry cierpi na nią aż 78 milionów ludzi na całym świecie, a do roku 2040 liczba ta może wzrosnąć do ponad 111 milionów. Szacuje się, że w Polsce to 800 tysięcy osób, z czego ponad połowa wciąż nie została zdiagnozowana, a tym samym nie ma świadomości, że powoli traci wzrok.

148441