Data publikacji 14.01.2022
Czas czytania ok. 4 min

"Depresja to nie jeden dzień w roku, to czasem lata na skraju egzystencji, przepłakane tygodnie, miesiące wielkiej pustki"

Trzeci poniedziałek stycznia - „Blue Monday” - określa się jako najbardziej przygnębiający dzień roku.

Jaka była geneza jego powstania?

W roku 2005 firma PR-owa na zlecenie biura podróży Sky Travel, poprosiła psychologa Cliffa Arnalla, aby wskazał „najlepszy dzień na rezerwację lub kupno wycieczki”.

Arnall wyznaczył taki dzień w oparciu o pseudonaukowy wzór:

wzor

Wzór uwzględniał kilka zmiennych takich jak:

W – pogoda

D – miesięczne wynagrodzenie

d - zadłużenie

T – czas od Świąt Bożego narodzenia

Q – czas od złamania postanowień noworocznych

M – poziom motywacji

Na – potrzeba podjęcia działania

Koncept Blue Monday poprzez częste wykorzystanie w kampaniach reklamowych szybko zaistniał w kulturze masowej. Mimo, że brytyjski psycholog w 2010 roku przyznał, że jego równania nie miały sensu, ten dzień na stałe wpisał się w świadomość społeczną, jako najbardziej depresyjny dzień roku. Sam Arnall podkreśla, że „nigdy nie było jego intencją, aby Blue Monday był odbierany negatywnie, ale raczej żeby inspirować ludzi do podejmowania działania i odważnych życiowych decyzji”.

W portfolio firmy Polpharma znajduje się 6 produktów przeciwdepresyjnych.

Zapraszamy do rozwiązania krótkiego testu, który dotyczy tych leków. Dla każdego produktu przygotowaliśmy jedno pytanie: