Opis
„Jeśli poczujesz się tak źle, jak twój pacjent, to mu nie pomożesz” – tak mówi nasz ekspert. A potem wyjaśnia, jak przekazać trudne informacje pacjentom i ich bliskim.
Empatia – czy jest potrzebna dla powodzenia terapii? EMPATIA, czyli protokół przekazywania trudnych informacji na pewno jest pomocny. Co kryje się w protokole i jak ułatwi on rozmowę z pacjentem? Odpowiedzi i jasne wskazówki w wykładzie.
- Prawda i nadzieja – istota porozumienia z pacjentami.
- EMPATIA – protokół, który porządkuje komunikację.
- SPIKES – najpopularniejszy protokół i jego zalety.
- Konkretne podpowiedzi i wskazówki do prowadzenia rozmowy.
Prowadzący
-
Zbigniew Kowalski
Polskie Towarzystwo Komunikacji Medycznej
Rozwiń
Ekspert Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej, dyrektor programowy spółki Komunikacja z pacjentem.pl, jeden z pierwszych w Polsce nauczycieli akademickich nauczających studentów wydziału lekarskiego metod porozumiewania się z pacjentami.
Z wykształcenia jest negocjatorem i specjalistą ds. komunikacji. Jest autorem kilku istotnych badań opinii, jak np. oczekiwania Pacjentów wobec Lekarzy. Od 2000 roku prowadzi treningi, wykłady motywacyjne, warsztaty i debaty. Z jego wiedzy skorzystało dotychczas ponad 130 000 osób, w tym ponad 75 000 Lekarzy i 25 000 Farmaceutów. Współpracuje jako wykładowca z wyższymi uczelniami i towarzystwami naukowymi. Pełni funkcję Przewodniczącego Sekcji Motywacji Pacjentów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej. Od wielu lat występuje na najważniejszych zjazdach, konferencjach i kongresach medycznych. Jest autorem i współautorem 12 książek, podręczników i poradników na temat komunikacji w medycynie.
Zobacz wszystkie materiały (8)