Dział Naukowy Polpharma
Dział Naukowy Polpharma
Data publikacji 10.05.2022
Czas czytania ok. 3 min
Logo sekcji
logo biuletyn
Wydanie

Ostatnio w czasopiśmie Photodermatology, Photoimmunology & Photomedicine zostało opublikowane badanie przedstawiające potrzebę poprawy komunikacji z użytkownikiem filtrów przeciwsłonecznych. Skuteczne działanie ochrony przed promieniowaniem słonecznym wymaga właściwego zastosowania filtrów. Oznacza to stosowanie odpowiedniej ilości produktu przewidzianej na daną powierzchnię skóry oraz powtarzanie aplikacji zgodnie z zaleceniami producenta. W przedstawianym badaniu pod tytułem „Visual Aids for Sunscreen Application: A mixed methods study[1] autorzy wskazują na fakt, że konsumenci rutynowo stosują zbyt mało kremu z filtrem, co może być spowodowane błędną interpretacją wskazówek umieszczonych na produkcie dotyczących sposobu użycia. Drugim możliwym powodem niewystarczającej ilości używanego filtru jest to, że użytkownicy kremów przeciwsłonecznych specjalnie nakładają cieńszą od zalecanej warstwę, być może w celu umożliwienia ekspozycji na słońce (np. opalania), jednocześnie myśląc, że chronią skórę przed słońcem. Zauważono, że amerykańskie etykiety używają niejednoznacznych terminów, takich jak „nakładaj obficie” jako określenie zalecanej ilości produktu do użycia. Chociaż, FDA zdefiniowała ilość produktu wymaganą do zastosowania w celu uzyskania właściwej ochrony przed promieniowaniem UV - standardowa aplikacja filtru przeciwsłonecznego powinna wynosić 2 miligramy produktu na centymetr kwadratowy skóry. Taka ilość umożliwia uzyskanie jednorodnej grubości filtra na skórze.  Z drugiej strony wytyczne FDA dotyczące etykietowania wymagają uwzględnienia języka instrukcji, takiego jak „stosuj obficie” lub „szczodrze”, ale>