Opis
Jeśli masz czasem wrażenie, że Twój pacjent jest z zupełnie innego świata niż Twój i nie możesz dojść z nim do porozumienia, to ten treściwy materiał jest dla Ciebie.
Pacjenci są różni i często posługują się innym językiem, kierują innymi zasadami niż lekarz. To stanowi komunikacyjne wyzwanie. Jak sobie z nim poradzić? Odpowiedzi udziela ekspert w dziedzinie komunikacji lekarz – pacjent.
- Autorytet jako zjawisko psychologiczne. Dlaczego mylimy go z pozycją społeczną?
- Autorytet związany z wiedzą ma nie ten, kto ma wiedzę, ale kto potrafi ją wykorzystać.
- Jak wykorzystać autorytet charyzmatyczny?
- Mądre dostrojenie – dlaczego od niego zaczyna się dobra rozmowa?
- Budowanie porozumienia: zaufanie i chęć współpracy.
„Przekonać mogę cię tylko Twoim językiem” powiedział Kevin Hogan, a nasz ekspert wyjaśnia, jak przełożyć to na praktykę lekarską.
Prowadzący
-
Zbigniew Kowalski
Polskie Towarzystwo Komunikacji Medycznej
Rozwiń
Ekspert Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej, dyrektor programowy spółki Komunikacja z pacjentem.pl, jeden z pierwszych w Polsce nauczycieli akademickich nauczających studentów wydziału lekarskiego metod porozumiewania się z pacjentami.
Z wykształcenia jest negocjatorem i specjalistą ds. komunikacji. Jest autorem kilku istotnych badań opinii, jak np. oczekiwania Pacjentów wobec Lekarzy. Od 2000 roku prowadzi treningi, wykłady motywacyjne, warsztaty i debaty. Z jego wiedzy skorzystało dotychczas ponad 130 000 osób, w tym ponad 75 000 Lekarzy i 25 000 Farmaceutów. Współpracuje jako wykładowca z wyższymi uczelniami i towarzystwami naukowymi. Pełni funkcję Przewodniczącego Sekcji Motywacji Pacjentów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej. Od wielu lat występuje na najważniejszych zjazdach, konferencjach i kongresach medycznych. Jest autorem i współautorem 12 książek, podręczników i poradników na temat komunikacji w medycynie.
Zobacz wszystkie materiały (8)